Łukasz Malinowski
Masowiec klasy cape-size Linda Fortune o długości niemal 289 m, szerokości 45 m i nośności nieco ponad 180 tysięcy ton obsłużony ma być w Morskim Terminalu Masowym Gdynia. Do Gdyni masowiec dostarczy około 80 tys. ton australijskiego węgla (najprawdopodobniej między 75 a 81 tys. ton). Stanie najprawdopodobniej przy nabrzeżu Holenderskim Morskiego Terminalu Masowego Gdynia (MTMG) -podaje Nasze Morze.
Masowce "suche" klasy cape-size bywały czasem w gdańskim Porcie Północnym przy pirsie węglowym, ale z naszych informacji (otrzymanych od zarządów portów i ich dyzpozytorów) wynika, że największy z nich miały "zaledwie" ok. 170 tys. ton nośności.
W gdyńskim porcie pojawiały się już sporadycznie większe zbiornikowce (ale tylko na remontach). W porcie Gdynia bywały już także podobnej do Linda Fortune wielkości masowce (cape-size), lecz nie z ładunkiem lub po ładunek, a jedynie w gdyńskich stoczniach.
Linda Fortune, spodziewana wstępnie w Gdyni zaraz po 20 marca (dokładnie 21 - według danych dostępnych 8 marca).
MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. był podmiotem zależnym Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., do zeszłego roku, kiedy to firmę sprywatyzowano - informuje Nasze Morze.